Gregu, nezačni ještě ty pomlouvat, Je vidět zajímavý vzorec, jakmile se někdo dotkne prvku víry, tak rozum končí a nastupuje fanatismus. Přestáváš Gregu číst co lidí píší a začínáš bojovat proti jinověrcům.
S Redifonem, ani Rosmanem se rozhodně ve všem neshodnu, ale jsem přesvědčen, že ani Redifon ani Rosmano Bohu svrchovanost neupírají. Tak jako svobodná vůle člověka není zásluhou spasení, tak svobodná vůle člověka Bohu žádnou svrchovanost neupírá.
Z mého pohledu kalvinistický bůh je zvrácená modla na úrovni nejprimitivnějších bálových kultů. Představa, že Ježíš Kristus umírá na kříži, aby každému byla otevřena cesta k Bohu, Pán prosí Otce v Getsemaně o odejmutí kalichu, v poslušnosti podstupuje smrt kříže a pak jsou spaseni jen ti, na které kalvinistický bůh ukáže prstem, možná pomocí rozpočítadla ententýky dva ašpalíky.... tak taková představa je pro mne šílená. To je opravdu popis bála, který vyžaduje lidské oběti. Bůh Bible lidské oběti nevyžaduje, nenávidí je, Bůh Bible od počátku říká lidem, i Kainovi, vrať se, od počátku nabízí smíření, ale lidé nechtějí.. proč asi? Protože je Bůh schizofrenik? Protože v Kristu se všem otevřela cesta smíření, ale "on" jen zapomněl ukázat prstem?
A rozhodně spasení není ze skutků, je z Boží milosti, a rozhodně volba člověka nemění svrchovanost Boží. Cožpak se mění svrchovanost rodiče, když dítěti dá v některé oblasti života svobodu.
Jinak z mého pohledu Písmo vysvětluje vyvolení, třeba 1Petr1:2 ukazuje jak vyvolení vzniká, nikoliv rozpočítadlem.
Jsem asi příliš přísný, ale znám svědectví a sám jsem zažil podobné, kdy kalvinisté se svým bohem některé lidi málem zabili. Mám tedy svědectví těch, co byli zachráněni, protože prohlédli blud, ale kolik lidí zemřelo to nevím...
Nevím přesně jaký bůh je Gregu tvůj, píšeš, že nejsi kalvinista, ale ani já, Redifon, ani Rosmano nesnižujeme svrchovanost Boží, a nikdo z nás neučí spasení ze skutků. Ono je z milosti, a protože je z milosti, proto kalvinismus nedává smysl. Kalvinistické spasení není z milosti, není z milosrdného boha, kalvinistické spasení je ze zlibovůle tyrana/paranoika... jednou ukáže prstem nahoru a jednou dolů. Je to takový římský císař v koloseu.
Já věřím v Boha milosrdného, který pro lidi učinil v Kristu cestu zpět. Můj Bůh je předvídatelný, což rozhodně nesnižuje jeho svrchovanost, ale v Písmu vidíme jaký je, proto je předvídatelný.. víme co si přeje, co pro nás připravil, ukazuje jak máme a kudy jít...
Kalvinistický bůh zavřel všechny lidi do klece, a když má dobrou náladu, tak někoho z té klece vytáhne a dá mu nový život. Jen tak, protože jej zrovna vylosoval. To Gregu není milosrdenství, to je největší zvůle. Takto se nechová milosrdný svrchovaný vládce, ale diktátor. Někoho povýšit nezávisle na ničem není milosrdenství, ale zvůle diktátora. Člověku se to může jevit jako milosrdenství, ale ve skutečnosti je to zvůle někoho, kdo má moc. Bůh má moc, ale je milosrdný. V životě některé milosti Zemana, Klauze, Havla nebyly akty milosrdenství, ale byly to akty zvůle panovníka.
Můj Bůh je milosrdný, učinil v Kristu vše a všechny pozval, pojďme tedy k němu a využijme Jeho milosrdenství.
jirka
|